Translate

pondělí 8. října 2012

Vytlačovaný perník ...zkouška na Vánoce

 Sice se na mě včera doma dívali divně, do čeho jsem se to na začátku října pustila, ale chtěla jsem vyzkoušet vytlačované perníčky, kterými bych chtěla letos doma zdobit stromeček a chvojí a ráda bych třeba i něco věnovala jako malý dáreček k dárečku. A protože jsem tyto perníčky dělala poprvé, bylo třeba těsto a postup vyzkoušet předem:-) A zde je postup a výsledek....
 Můžeme před pečením udělat dírku na mašličku a dozdobit...už je vidím na stromečku s červenou mašlí..
 Těsto je z mouky, tmavého medu a koření - roztloukla jsem badyán, anýz, hřebíček a přisypala trošku perníkového koření...odleženo do druhého dne, nevydržela sem doporučované 2-3 dny...
 Vytlačujeme do olejem vymazané formičky, nejdříve vyváleno, pak ručně natlačeno a rychle vyklopit..
 Tady je karamel na potírání, lépe to zhnědne než potírané vajíčkem....no a pak pečeme a vychutnáváme si tu krásnou vůni perníku...

Žádné komentáře:

Okomentovat